طاقت بیار!

 

 

تا تموم شه غم و رنج انتظار

تا به گل بشینه تقویم بهار

تا همیشه رد شدن از این حصار

نازنین! طاقت بیار!

 

تا شکوفایی هر غنچه ی سیب

تا رهایی از شبای پرفریب

ابرکم باشُ به خاک من ببار!

نازنین! طاقت بیار!

 

تا همآغوشی رویا و حقیقت

تا حلول ساده ی یه خواب راحت

توی قلبت بذر امیدُ بکار!

نازنین! طاقت بیار!

 

تا بتونیم من و تو به باور هم برسیم

تا از این زخم بزرگ به فتح مرهم برسیم

دستای صبورتُ توی دست من بذار! نازنین! طاقت بیار!

نازنین! طاقت بیار!       (حسن علیشیری)

 

امروز درست یک سال است که رفته ای و این یعنی یک سال بی تو بودن ، یعنی یک سال ندیدن تو ، یعنی یک سال دوری از گرمای پرمهر دستان تو...باورم نمی شود که بی حضورت یک سال را طی کردم!

تنها دلخوشیم شنیدن صدای گرمت از آن سوی هزاران پالس و خش خش و فاصله است و شاید رسیدن عکسی به یادگار از چشمهای مهربانت...

بهترینم ! توی روزهای سخت و تلخ و غریبی : طاقت بیار....

 

این چند روز تعطیلی فرصتی دوباره بود برای ادامه روال فیلم بینی من و همسر گرامی.

درابتدا shoot' em up رو دیدیم که با وجود موج طرفداران زیادی که داشت به نظر من یک کار تکراری و شاید مشابه فیلم های جیمزباند یا حتی ماموریت غیر ممکن بود ...همانگونه قهرمان فیلم به هر سو میخواهد تیری شلیک می کند و همه بدمن ها می میرند و خودش دریغ از یک جای زخم...اما در کل ضرب آهنگ تند و پرهیجانش بدنبود.

دومین فیلم با بازی هنرپیشه همیشه محبوب من کوین کستنر بود به نام Mr.Brooks . شایداگر DVD عزیز مدت ۵ دقیقه از حساس ترین جای فیلم را قورت نمی داد این تریلر یکی از بهترین تریلرهایی می شد که دیده بودم.باور شخصیتی خبیث در پشت چشمان آرام کوین کستنر فقط به خاطر بازی روان اش ممکن بود.صحنه های غافلگیر کننده اش آنقدر زیاد بود که تا پایان فیلم هم ادامه داشت.

و اما آخرین و بهترین فیلم این روزهای تعطیلی :

 

 

وعده های شرقی که به نظرم یک ترجمه خوب از این نام است. دیشب نقد خوبی در هفته نامه شهروند امروز خواندم که متاسفانه لینکی از آن نیافتم. در عوض می توانید نقدی در مورد این فیلم که به نظر من یک کار مافیایی فوق العاده در فضای مه آلود لندن بود و تلاشی برای معرفی مافیای روس در این شهر ، را از لینک زیر بخوانید :

http://www.etemaad.com/Released/86-10-15/218.htm

 

از این کارگردان  ،دیوید کرانبرگ  ، در سالهای گذشته فیلم های "مگس" و "تصادف" را دیده بودم . در مورد اولی هنوز شاید به خوبی درک فیلم بینی پیدا نکرده بودم شاید ۱۰ یا ۱۱ ساله بودم اما بار خشونت به نظرم احمقانه فیلم دوم را دوست نداشتم و به زحمت تا آخرش را دیدم. در مورد این فیلم اما نظرم بالکل عوض شد.

تا معرفی کاندیداهای اسکار امسال زمانی نمانده و امیدوارم این بار کرانبرگ بتواند جایزه ای را برای این فیلم از آن خود کند.

نظرات 11 + ارسال نظر
دخت هرمزگانی یکشنبه 30 دی‌ماه سال 1386 ساعت 10:01 ق.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام
سرزده به وبلاگت اومدم ....
مطالبت زیبا و گاهگاهی از دلتنگیها نوشتی...
انتخاب متن شعر این پستت بسیار زیبا بود ..
امیدوارم که همیشه غمهات کوتاه و انتظار دیدن طولانی نباشه .
شاد و موفق باشین

حسن علیشیری یکشنبه 30 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:22 ب.ظ http://memoir.blogfa.com

همیشه تو عمق تاریکی شب/یه ستاره پشت ابرمنتظره!/یکی هست که می دونه آخر کار/روشنی بازی شب رو می بره!...می دونم سخته وقتی تمام درها بستن از چشم نوازی منظره های پیش رو حرفی زد و شنید...اما طبیب! شک ندارم روزهای خیلی خیلی روشنی در انتظار تو هستند. اونقدر که شک ندارم دوباره دیدن ما زیر سقف یه آسمون دیگه دور نیست! (آسمان هر کجا آیا همین رنگ است؟!) به امید موفقیت تو!

میثم یوسفی سه‌شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:17 ق.ظ http://yabanu.blogfa.com

ممنون روشنک عزیز!
امیدوارم سفر کرده ت سلامت باشه.
فیلم بینی هم چیز خوبیه! خیلی خوب! فیلمای خوبیم دیدین!
پدرتم راست میگه. همیشه من حماقت می کنم. ولی اگه کتابا خونده شن باز مشکلی نیست! می ترسم فقط ازم گرفته باشن و همین! :)

دخت هرمزگانی چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:58 ب.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام خانم عزیز
خسته نباشید...
با یک مطلب به روزم ...
منتظر قدمهای زیبای شما هستم .
شاد باشید

علی احمدی نیا - خبرنگار چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:38 ب.ظ http://www.aliahmadinia.persianblog.ir

سلام با یک مطلب در مورد فراکسیون ایرانیان خارج از کشور اپم. منتظر حضور گرمت هستم.

علی پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:13 ق.ظ http://www.hormoz65.bogfa.com

سلام عرض اَکُنُم خِدمَتِ شما بندِری عزیز
تسلیت هم عرض اَکُنُم محرم و صفر
اُمیدوارم هر جا حستی شاد بَشیتون.
وبلاگ دست نَوشته های از هُوِ دیریا با عکسهایی از عزاداری سروروسالار شهیدان آپدیت بودن
سُوغاتِ مِه به شما عکسهاوفیلمهایی ازعزای امام حسین در شهر فین.
التماس دعا
یا حسین(ع)

حامد علی محمدی پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:06 ق.ظ http://hameda.blogfa.com

سلام
اینجا مدت ها فیلتر بود. با فیلتر شکن هم فقط می شد مطالب رو خوند . ولی نظر نمی شد گذاشت به خاطر عدم سازگاری با جاوااسکریپ.
بگذریم. ترانه ی زیبایی بود. اما درباره ی اسکار باید بگم خوبه باز اسکار هست. گلدن گروپ امسال که خیلی بی خود شده بود. نه جایزه دریافت کردنی و نه... ولی تجربه نشون داده برندگان گلدن گروپ در بخش سینمایی شانس برنده شدنش در اسکار هم زیاد تره.
من هم به روزم.
موفق باشید.

کوروش سمیعی جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:37 ب.ظ http://5330.blogfa.com

درود به تو روشنک عزیز.
با دقت تک به تک کلمه هایتان رو خواندم و احساس و عاطفه این پستتان را می ستایم و اینکه امید وارم این روزگار با تمام نشیبهایش برای هر دوی شما که دورید اما هم نگاه سهل تر از این گردد.
ترانه سن عزیز رو هم اینکه قبل تر اگر اما از خودش شنیده بودم و بازین که بسیار زیباست مثل همه ترانه هایش که میدانی اش و می دانمش.

موفق و شاد باشید در کنار هم.

رحیمیان یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:56 ق.ظ http://www.rahimian.blogsky.com/

سلام
چقدر دلتنگی؟ بی چه!
خاش بمونی همیشه.

رضا افشاری دوشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:17 ب.ظ

سلام روشنک جان
کوین کاستنر یکی از هنر پیشه های محبوب من هم هست خیلی دوست دارم این بار در نقشی متفاوت بازیش رو ببینم تا اونجا که خبر دارم این نقش رو با ترس و لرز بازی کرده به خاطر خراب نشدن وجهه همیشه مثبت نفش هاش ولی نتیجه خوبی گرفته
راستی نظرت در مورد جیمز دین چیه به اعتقاد من یک نابغه بود که در بازی مسخ می شد . تنها بازگیری بود که حس میکنم اگر فرصت بیشتری داشت شاید مارلون براندوی دومی می شد
موید باشی

ماهان جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:51 ب.ظ http://www.mojtabamohammadikahe.blogfa.com

سلام خونه جدید مبارک . همسر محترمتون چطورن خوب هستند انشاالله. زمستون و سرما چه خبر؟ پشت شیشه برف مبارک در سکوت سینه ام دستی دانه ی اندوه می کارد


شاد باشید و موفق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد