میلاد

 

می خوام بگم: دوسِت دارم! به پنجره ! به آسمون!
به این شب ِ آینه دزد! به تک درخت ِ کوچه مون!
می خوام بگم: دوسِت دارم! به تو! به اسم ِ نقطه چین!
به گریه های بی هوا! به کولی ِ کوچه نشین!
می خوام بگم: دوسِت دارم! به هر رفیق ُ نارفیق!
به شاعرای بی غزل! به جنگلای بی حریق!
میخوام بگم: دوسِت دارم! به قاتلم! به روزگار!
به اون کسی که میندازه به گردنم طناب ِ دار!

دنیای ما عوض می شه، تنها با این جمله ی ناب:
دوسِت دارم، دوسِت دارم، دوسِت دارم تو این عذاب!


می خوام بگم: دوسِت دارم! به بادبادک! به مدرسه!
به ترکه ی خیس ِ انار، کنار ِ درس ِ هندسه!
میخوام بگم: دوسِت دارم! به مرغ ِ عشق ِ بی قفس!
به جغد ِ پیر ِ بد صدا! به نی زنای بی نفس!
میخوام بگم: دوسِت دارم! به هر چی خوبه، هر چی بد!
به خونه های کاگِلی! به سیبای توی سبد!
می خوام بگم: دوسِت دارم! به بغض ِ تلخ ِ انتظار!
به بدترین فصل ِ سفر! به آخرین سوتِ قطار!

دنیای ما عوض می شه، تنها با این جمله ی ناب:
دوسِت دارم، دوسِت دارم، دوسِت دارم تو این عذاب!
     (یغما گلرویی)

 

برای تبریک آغاز بهاری دیگر از زندگیت ، ای همیشگی ترین ، هیچ واژه ی درخوری نیافتم جز:

دوستت دارم! درآنسوی مرزها ، در دوردست ترین فاصله ها ، در هر جای این دنیای پهناور که باشی...فرقی نمی کند ، مهم گرمای بودنت است که حتی از پس این همه فاصله هم حس اش می کنم!

تولدت مبارک ارغوانی ترین گل روی زمین...

 

نظرات 11 + ارسال نظر
سالی دوشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:13 ق.ظ

ارغوان جون تولدت مبارک.امیدوارم همیشه اون لبخند های قشنگ رو لبهات باشه.دلم برات تنگ شده.

ارغوان دوشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:34 ب.ظ

بهترین روشنک دنیام. ممنونم بابت همه دقایق که هستی. که توی این غربت سرد لعنتی حضور گرمت رو دریغ نکردی.
یاد روزهای تولدی بخیر که خونه های همدیگه جمع می شدیم و بی اعتنا به غم های کوچکی که اون روزها کوه به نظر می رسیدند، می خندیدیم....
شاد و خوش باش همیشه که به قول یکی از بهترین انسانهای روی زمین آدمها همیشه می تونن خوش باشن حتی توی چهاردیواری! فقط باید راهش رو یاد بگیرن....

دخت هرمزگانی سه‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:55 ق.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام روشنک عزیز...
متن اشعار فوق العاده زیبا و مناسب روز تولد ارغوان بود .
تولدش مبارک و صد سال به این سالها...
شاد و موفق باشین..

پسرخاله پنج‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 04:06 ق.ظ

یه وقتها میشه ادم مناسبتهارو بهونه کنه ... مثلا یادمه تو مدرسه میگفتیم از این شنبه درس میخونیم( از بستن اون عهد قدیمی واسه درس خوندن یادمه دیگه هیچ هفته ای شنبه نداشت) . حالا منم میخوام بهونه کنم تولد ارغوان گلو و براش دعا کنم که ایشالله تولد سال دیگش همه اون اتفاقهایی که دوست داره براش افتاده باشه...
ارغوان گل تولدت مبارک

عروسک شکسته پنج‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:33 ب.ظ http://aroosakeshekaste.persianblog.ir

چقدر از دیدن پیغامت شاد شدم عمرا اگر بدانی ... هر چند وقت یکبار همان صحفه قدیمی را باز می کردم و می خواندم و بغض گلویم را می گرفت که پس چه شدند این دو تا ... امیدوارم که همیشه خوب و خوش باشی و زندگیت هم ارغوانی و تر و تازه بماند
ممنونم که با چند خط این همه شادم کردی

پرشین جمعه 19 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:57 ب.ظ

چقدر زیبا و خوش چین بود این پست. خیلی به دلم نشست.

مجید شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:52 ب.ظ http://www.hanateb.blogfa.com

سلام
دوست عزیز
مطالب زیبایت مرا یاد گذشته انداخت گذشته ای که جمله زیبای دوست داشتن را مانند وردی همواره بر لب داشتم.

تغییر پذیر شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 04:45 ب.ظ

تولدت مبارک
خوب خدافظ

محمدرضا شیرزاد شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:01 ب.ظ http://www.taraneh21458.blogfa.com

ای خدایی که برام توو شبا فانوسی/ هول میشم وقتی تو منو میبوسی
مدار خورشید باز هم به روز وشب ومنتظر قدمهای شماست
منتظرم نگذارید.سبز باشید تا بعد...

آخ جون تولده.مبارکت باشه ارغوان گل.شاد باشی الهی همیشه.

پسرخاله... یکشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 04:36 ق.ظ

...
...

دلم می خواست بند از پای جانم باز می کردند
که من تا روی بام ابرها، پرواز میکردم
از آنجا با کمند کهکشان، تا آستان عرش می رفتم
در آن درگاه درد خویش را فریاد میکردم
که کاخ صد ستون کبریا لرزد


مگر یک شب، از این شبهای بی فرجام
ز یک فریاد بی هنگام
به روی پرنیان آسمانها
خواب در چشم خدا لرزد!

دلم می خواست: دنیا رنگ دیگر بود
خدا با بنده هایش مهربان تر بود
از این بیچاره مردم یاد میفرمود


دلم می خواست زنجیری گران،
از بارگاه خویش می آویخت،
که مظلومان، خدا را پای آن زنجیر
ز درد خویش آگاه میکردند.

...
...

رحیمیان چهارشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:15 ق.ظ http://www.rahimian.blogsky.com/

سلام
تولدت مبارک
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد