چقدر زود گذشت...

لحظه تحویل سال هرچی منتظر ماندیم تا شاید لابه لای پرحرفی های تمام نشدنی فرزاد حسنی صدای توپ و دُهلی بشنویم و آغاز سال 1388 ای ، نشد که نشد! اصلا نفهمیدیم کِی سال تحویل شد..."هرسال می گیم دریغ از پارسال".

****

روز دوم فروردین فرصتی پیدا کردیم و با استاد علی و ارغوان رفتیم سینما.اول فیلم "وقتی همه خوابیم" از "بهرام بیضایی" را در سینما آزادی دیدیم و نهاری دلچسب در "شاطر عباس" مهمان استاد علی بودیم و بعد در سینما فلسطین "اخراجی های 2" از"مسعود ده نمکی" را دیدیم که حیف پول بلیط!!! برای اولین بار در سالن سینما یک چرت حسابی زدم ، چون حالم از شوخی های لوس و نچسب اش حسابی خراب شده بود! و اندکی احساس تاسف کردم و میکنم از این همه سطحی نگری مردم عزیزمان و فروش چند میلیونی این فیلم در آغاز امسال...

از فیلم های قبلی "بهرام بیضایی"، "باشو غریبه کوچک" و "مسافران" یادگارهای روزهای نوجوانی ام بودند و "سگ کشی" یادآور گریه های بلند مادر عزیزم در سینما ساویز کرج... "وقتی همه خوابیم" اما با وجود کاندیداتوری اش در چندین رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در جشنواره فجر87، فضای داستانی عصبی و پرتنشی داشت. هرچند روال اصلی داستان گوشه ای از واقعیات زشت و تلخ سینمای روز را نشان می داد  و اشاره صریح "بیضایی" به تهیه کننده فیلم ساخته نشده اش "اعتباریان" ، اما من سگ کشی را حتی با وجود غیرواقعی بودن فداکاری های زن قصه در دنیای واقعی ، بیشتر دوست داشتم!

امسال برای من و همسرگرامی سال سفر بود. دیدن سواحل خلیج فارس از آن سوی مرزهای ایران ، رشد و پیشرفت چشمگیر یک کشور کوچک عربی حوزه خلیج فارس و هجوم هر ساله ایرانیان و انتقال سرمایه هایشان به آنجا، رفتن به کنسرت " ابی" عزیرم و همصدا شدن با او  و ترانه های قدیمی اش همصدا با حدود ده هزار نفر ایرانی، باران بی سابقه و خراب شدن کنسرت " قمیشی و منصور و ..." و اجرای آنها با صدایی به شدت بد و بی کیفیت، خرید از فروشگاههای زیبا و بزرگ ، بازی درپارک آبی و .... خاطراتی فراموش نشدنی سفر اول بودند و ازدواج بهترین برادر دنیا و دیدن مامانم بعد از چهار ماه و برگشت با هواپیمایی وحشتناک و ده بار خواند اشهد تا لمس خاک تهران خاطرات سفر دوم.

****

و سرانجام برگشت به اداره بعد از 17 روز تعطیلی و خوش گذرانی از همه چیز سخت تر بود ، به خصوص وقتی برگ های تقویم جز پنج شنبه و جمعه هیچ رنگ قرمزی ندارند!

حسن یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:48 ق.ظ http://alishiri.blogsky.com

هر لحظه کنار تو بهترین لحظه‌ی عمره! چه برسه که در سفر و همراه با شادی و خاطرات شیرین باشه...برای من هم نوروز امسال خاطره انگیزترین نوروز تمام عمرمه! ممنون که همیشه همراهمی...در ضمن خودت هم می دونی که علی رغم همه‌ی مواردی که گفتی فیلم بیضایی را دوست دارم اما از خودم به خاطر تماشای فیلم ده‌نمکی خجالت می‌کشم! حیف نگاتیو!

پیمان یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:50 ق.ظ http://nabakhshoodeh.blogfa.com

سلام:
خوشحالم که آپدیت کردید. من به جز مسافرت چند روزه ای که به اصفهان داشتم، بقیه تعطیلی رو تهران بودم. سعی کردم از خلوت بودن شهر و پاکیزه بودن هوا بیشتر لذت ببرم.
فکر کنم تعطیلات خوبی رو پشت سرگذاشتید و البته دیدن سواحل خلیج فارس از آن سوی مرزها همیشه زیباست. شما سومین نفر از دوست هام هستید که نوروز امسال به مسافرت دبی رفته است.
به هر حال همانطور که خودتون هم گفتید تقویم امسال تعطیلی چندانی نداره و باید برای روزهای پیش رو حسابی انرژی ذخیره کرد.
راستی! فیلم "بیست" نسبت به دو فیلمی که رفتید به نظرم کار متفاوت تری باشه. می تونید امتحان کنید!
شاد و سرافراز باشید.

ارغوان یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:52 ب.ظ

به به عید شما مبارک! صد سال به نمی دونم کدوم سالها!!
ما که از این اتاق خانه به آن اتاق در سفر بودیم! سفرهای اکتشافی! به هرحال اما بعد از مدتی دوری بودن سال تحویل در خانه خیلی خوب بود.
از توصیف دو فیلم هم که زبانم قاصر است!! قاصر رو درست نوشتم؟!
خوش بگذره بقیه ی سال....

فراز(سروش هدایت راد) سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:54 ق.ظ http://www.hedayatrad.blogfa.com

سلام دوست جون
عیدت مبارک همیشه خوش باشی.
ازشما و همسر محتزم بعیده دیدن اخراجی ها۲
امید وارم سال خوبی داشته باشی سلام ب همسرت که نمیدونم پادکسش چرا باز نمیشه برسون